A School Education Gateway dedicou o mês de maio ao tema “Blended learning”, uma abordagem que concilia ambientes e ferramentas digitais e não digitais, colocando-as ao serviço da promoção das aprendizagens.
Os conteúdos publicados incluem:
- Tutorial: Implementing Bring Your Own Device (BYOD) in your classroom
- Publicação: Enhancing learning through digital tools and practices: how digital technology in compulsory education can help promote inclusion
- Material didáctico: BLENDI – Blended Learning for Inclusion
- Especialidade: Blended learning in Steiner Waldorf schools
- Práticas: Incorporating blended learning in the classroom
- Especialidade: How the pandemic created opportunities in Italian schools
- Publicação: A compendium of the 2021 European Innovative Teaching Award laureates
- Prática: Studios, lofts and quiet rooms: Swedish school rethinks learning spaces for better cooperation
A plataforma disponibiliza também artigos e recursos que poderão apoiar a integração dos jovens refugiados ucranianos nos sistemas educativos dos estados – membros da EU e Erasmus+.
Conteúdos mais recentes:
- Notícias: How to provide Early Childhood Education and Care to Ukrainian refugee children
- Especialidade: Including Ukrainian refugees in secondary school classrooms: what if the pupils just don’t speak the language?
- Publicação: Pictograms for pupils and teachers in Ukrainian and other languages
Além disso, a European Toolkit for Schools tem-se focado na identificação de recursos que auxiliem os professores e educadores que trabalham com crianças migrantes e refugiadas – últimos recursos disponibilizados.